اشتراک گذاری

تعمیرات دستگاه کپی

تعمیر دستگاه کپی برادر در نمایندگی برادر مرکز سخت افزار ایران، توسط تیم تخصصی و با استفاده از تجهیزات مدرن انجام می شود. تیم تعمیرات کپی brother برای ترمیم مدل های مختلف این دستگاه، اول آن را عیب یابی می کنند تا بدانند ایراد دقیقا مربوط به کدام بخش است. سپس قطعات آسیب دیده را ترمیم یا تعویض کرده و در صورت نیاز، کارتریج را شارژ یا تعویض می نمایند.

به این ترتیب مشکلات عملکردی فتوکپی برطرف شده و می توانید بدون ایراد از آن استفاده کنید. برای دریافت این خدمات و تعمیر دستگاه کپی برادر در محل، کافی است با نمایندگی برادر تماس بگیرید. در ادامه مقاله هم نکات کاربردی را در خصوص تعمیر دستگاه فتوکپی برادر به شما ارائه می دهیم تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

هزینه تعمیر کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی برادر، توسط مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است تا سرویس های تخصصی و با کیفیتی را در زمینه ترمیم مدل های مختلف این محصول به دارندگان ارائه دهد. این مرکز ضمن راه اندازی چند شعبه در اقصی نقاط تهران  و کرج، روند سرویس دهی به کاربران را سرعت بخشیده است.

انواع مدل های فتوکپی brother در نمایندگی تعمیرات کپی برادر قابل ترمیم هستند. این مجموعه در سطح حرفه ای کار می کند و فعالیت های خود را به چند برند خاص معطوف نکرده است. در صورت نیاز به تعمیر و جنرال سرویس و شارژ کارتریج فتوکپی برادر، کافی است با نمایندگی تعمیرات کپی تماس بگیرید.

تعمیر دستگاه کپی در محل

تعمیر کپی برادر در محل

با تعمیر دستگاه کپی برادر در محل، دیگر لازم نیست که برای ترمیم این دستگاه، آن را جابجا کنید. معمولا دستگاه های کپی وزن بالایی دارند و جابجا کردن آنها کار ساده ای نیست. از طرفی احتمال ضربه خوردن و آسیب دیدگی بیشتر دستگاه در حین انتقال به تعمیرگاه هم وجود دارد.

بنابراین بهتر است که دستگاه را در محل کار یا منزل خود تعمیر کنید تا احتمال بروز چنین مشکلاتی به حداقل برسد. تیم تعمیرات کپی برادر در محل، مجموعه ای کامل از ابزار و قطعات مورد نیاز را به همراه دارند و با استفاده از آنها تمامی مشکلات عملکردی این دستگاه را برطرف می کنند.

تعمیر فتوکپی در محل

مشاوره رایگان تعمیر دستگاه کپی

مشاوره رایگان 24 ساعته تعمیر دستگاه کپی به شما کمک می کند اطلاعات لازم را قبل و بعد از تعمیرات دستگاه کپی به دست آورید. جهت دریافت مشاوره پیش از تعمیر کپی می توانید مشکل دستگاه کپی را گزارش داده و از راهنمایی تعمیرکاران ماهر دستگاه کپی بهره مند شوید. همچنین پس از انجام تعمیرات آن چه اهمیت بسیار دارد حفظ و نگهداری دستگاه فتوکپی است. کارشناسان تعمیر دستگاه کپی اطلاعات لازم را در خصوص روش های نگهداری از دستگاه در اختیار کاربران دستگاه فتوکپی قرار می دهند. در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی شما هستیم.

تعمیر دستگاه کپی برادر

برای تعمیر دستگاه کپی در تهران با ما تماس بگیرید

کاربران عزیز ساکن در شهر تهران می‌توانند برای دریافت خدمات تعمیر دستگاه کپی در تهران با ما تماس گرفته و درخواستی مبنی بر نیاز به حضور تعمیرکار دستگاه کپی در تهران را ثبت نمایند. بلافاصله پس از این تماس هماهنگی‌های لازم انجام شده و کارشناس ما جهت تعمیر دستگاه کپی در محل حضور خواهد یافت. خدمات ارائه شده توسط کارشناسان تعمیر در محل دستگاه کپی منحصر به موردی خاص نیست و کلیه تعمیرات مرتبط با تعویض و بهسازی عملکرد قطعات دستگاه کپی را شامل می‌گردد.

کارشناسان بخش «تعمیر دستگاه کپی در تهران»، از میان زبده ترین و خبره ترین کارشناسان تعمیر برگزیده شده اند، تا با یک بار حضور در محل قادر به رفع کلیه اشکالات پیش آمده در دستگاه گردند. شایان ذکر است به منظور آسودگی خیال کاربران و مشتریان محترم از کیفیت خدمات، کلیه سرویس‌های ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی برادر–جز در مواردی معدود نظیر شارژ کارتریج و ….مشمول گارانتی و ضمانت است.

تعمیر دستگاه کپی برادر در کرج

اگر در جستجوی مرکزی مجاز و استاندارد جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر دستگاه کپی در کرج هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات برادر، شعبه کرج تماس بگیرید. در این مرکز تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی حضور دارند تا تخصصی‌ترین تعمیرات مرتبط با انواع دستگاه کپی را به متقاضیان ارائه نمایند. برخی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده توسط کارشناسان شعبه تعمیر دستگاه کپی در کرج عبارت است از:

تعویض و عیب‌یابی قطعات کاست و بای‌پس، تعویض قطعات موتور، رفع خطاهای مربوط به لیزر و لنز، سرویس‌های دوره‌ای دستگاه کپی، عیب‌یابی و اصلاح یونیت لیزر، بررسی و اصلاح یونیت فیوزینگ، عیب‌یابی هیتر، ترمیستور و ترموستات، تعویض دولوپر، عیب‌یابی یونیت کاغذکش و تعمیر آن، شارژ کاتریج، عیب‌یابی یونیت فیدر دستگاه کپی کونیکا مینولتا و اصلاح آن، تعویض پیکاپ، انجام شارژ‌های پودر سبک و سنگین دستگاه کپی و…. . تلاش شده تا کلیه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان مرکز تعمیر دستگاه کپی در کرج نیز مشمول گارانتی و ضمانت باشد.

تعمیر فتوکپی برادر در کرج

تعمیر دستگاه کپی در روزهای تعطیل 

تعمیر دستگاه کپی همه روزه حتی جمعه ها و روزهای تعطیل انجام می شود. اگر دستگاه شما در تعطیلات خراب شد کافی ست تلفن خود را بردارید و با شماه تماس 1662 تماس بگیرید. پاسخگویی 24 ساعته است. 

مراحل تعمیر دستگاه فتوکپی برادر

1. پذیرش دستگاه کپی

پس از مراجعه به نمایندگی برادر، همکاران ما دستگاه کپی را از شما تحویل گرفته و رسید آن را تحویلتان می دهند.

2. عیب یابی فتوکپی و برآورد هزینه

عیب یابی دستگاه کپی برادر، توسط تکنسین های مجرب انجام می شود تا اجزای آسیب دیده، به درستی شناسایی شوند. سپس طرح تعمیرات برنامه ریزی می شود. پس از آن با توجه به نوع و شدت خرابی قطعات، هزینه تعمیرات کپی برادر برآورد شده و به شما اعلام می گردد.

قیمت تعمیرات دستگاه کپی

3. تعمیر دستگاه فتوکپی برادر

پس از طی مراحل عیب یابی، اقدامات لازم برای تعمیر دستگاه کپی برادر انجام می شود. این اقدامات ممکن است شامل ترمیم یا تعویض قطعات باشد و یا تنها رفع ارورها یا اصلاح وضعیت دستگاه و بخش های مختلف آن را در بر بگیرد.

4. تست و تحویل دستگاه

پس از پایان مراحل تعمیرات دستگاه کپی برادر، فتوکپی تست شده و بدون ایراد به شما تحویل داده می شود. در این مرحله شما ضمانت نامه معتبر مرکز سخت افزار ایران را نیز دریافت می کنید. به این ترتیب هم اصالت قطعات تضمین می شوند و هم می توانید هرگونه ایراد یا مشکل احتمالی را در مدت زمانی که برای شما تعیین شده است، پیگیری نمایید.

سرویس کار دستگاه کپی

سرویس کار دستگاه کپی، پس از مراجعه به آدرس شما فتوکپی را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای سرویس کردن آن انجام می دهد. این اقدامات شامل بررسی قطعات، پاکسازی شیشه و بخش های آلوده و گرد و خاک گرفته، چک کردن کارتریج و شارژ آن در صورت نیاز و تعویض فیلترها و قطعات آسیب دیده می شود. با سرویس دستگاه کپی برادر و دیگر برندها به صورت منظم، احتمال خرابی این دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. برای دریافت این خدمات می توانید با نمایندگی برادر در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

خدمات مرکز تعمیرات دستگاه کپی

مرکز تعمیرات دستگاه کپی با برخورداری از سالها تجربه مفید و درخشان در حوزه تعمیر ماشین های اداری، خدمات و سرویس های متنوع و با کیفیتی را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز با استخدام جمعی از مجرب ترین تکنسین های تعمیر دستگاه کپی و تعمیرکاران دارای تخصص، تحولی اساسی در ارائه خدمات تعمیری ایجاد کرده است. این تکنسین ها با جدید ترین روش های تعمیراتی روز دنیا آشنا هستند و دستگاه های کپی را مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا تعمیر می کنند.

از جمله خدمات ارائه شده در مرکز مورد بحث، می توان به مواردی همچون: تعمیر تخصصی انواع دستگاه کپی ، تعویض قطعات فرسوده کپی با نمونه اورجینال، رفع مشکلات عملکردی دستگاه فتوکپی، تعمیر دستگاه کپی لیزری، تعمیرات دستگاه کپی در محل، شارژ و تعویض کارتریج کپی، ارائه مشاوره های تخصصی تعمیر و مواردی از این دست اشاره نمود. گفتنی است خدمات مرکز تعمیرات کپی به یک برند خاص محدود نشده و کلیه دستگاه های کپی کانن ، ریکو ، اچ پی ، کونیکا مینولتا ، زیراکس ، شارپ ، توشیبا و … را در بر می گیرد.

لازم به ذکر است ، پیش از هرگونه اقدامی ، روندِ تعمیر و ترفندهای مورد استفاده به سازمان مربوطه یا صاحب دستگاه اعلام گردیده و در صورت رضایت و تأیید مدیریت سازمان و صاحب دستگاه، عملیات تعمیر آغاز می‌گردد. پس از اتمام تعمیرات دستگاه کپی ، مهندسان نمایندگی تعمیرات کپی ،ملزم به تست نهایی دستگاه می‌باشند تا از صحت و سلامت دستگاه اطمینان حاصل شود. مهندسان مرکز تعمیر دستگاه کپی ، پس از انجام تست‌های اولیه و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، آن را برای تحویل آماده و بسته‌بندی می‌کنند.

نمایندگی تعمیرات کپی برادر

تعمیر و تعویض یونیت فیوزینگ دستگاه کپی

اگر تجربه ی کار با دستگاه کپی را داشته باشید، حتما گرمای کاغذ خروجی از سیستم را در همان ثانیه های اول حس کرده اید. علت این گرما حضور یونیت فیوزینگ دستگاه کپی است که کاغذ در زمان چاپ از زیر آن عبور کرده و چاپ ایجاد می شود. پس از اینکه درام تونر را روی کاغذ می پاشد، یونیت فیوزینگ وارد عمل می شود و تونر را حرارت می دهد. پس از حک شدن تونر بر روی کاغذ، یک غلطک، آن را از دستگاه کپی خارج می سازد.

بنابراین هر گونه اختلالی در یونیت فیوزینگ دستگاه کپی می تواند به طور کلی انجام فرآیند چاپ را مختل کند. در صورتی که امکان تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی وجود نداشته باشد، تعمیرکاران ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی برادر آن را با یک نمونه جدید و اورجینال و البته مشابه با قطعه ی اصلی دستگاه تعویض می نمایند.عموما نیاز به تعویض فیوزینگ کپی توسط هشدارهایی به صورت اتوماتیک از سوی دستگاه به کاربر اعلام می گردد. از این رو می بایست همواره به ارورهای چاپگر دقت کنید.

شارژ کارتریج دستگاه کپی برادر

شارژ کارتریج تونر دستگاه کپی و تعویض پودر سبک و سنگین فتوکپی برادر یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر دستگاه کپی است. پس از مدتی استفاده از دستگاه کپی با افت کیفیت تونر مواجه می شوید و در نتیجه برگه های چاپی کیفیت اولیه را ندارند. حال زمان شارژ کارتریج دستگاه کپی فرا رسیده است.

تعویض کارتریج تونر دستگاه کپی، به دلیل مزیت های بیشتری که در قیاس با شارژ کارتریج تونر دستگاه کپی دارد مفیدتر می باشد. هر زمان که به شارژ کارتریج  تونر یا تعویض کارتریج دستگاه کپی برادر نیاز داشتید، می‌توانید با نمایندگی دستگاه کپی برادر تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز با حضور در آدرس مورد نظر، خدمات شارژ کارتریج دستگاه کپی برادر را به شما ارائه دهند.

تعمیر کاغذکش دستگاه کپی برادر

کاغذکش فتوکپی قطعه ای از دستگاه کپی است که وظیفه ورود و خروج کاغذ را بر عهده دارد. خرابی این بخش نیز امکان چاپ را متوقف می سازد. کاغذکش ها یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی هستند که سه جزء اساسی دارند؛ کاغذکش ورودی، کاغذکش داخلی و کاغذکش خروجی. برای تعمیر کاغذکش دستگاه کپی باید مشخص شود که سر منشا ایراد و اختلال از کجاست. برای یافتن ریشه اختلال از یک مرکز معتبر تعمیرات کپی برادر کمک بگیرید.

شکستن کاغذ کش دستگاه کپی برادر در اثر ضربه را می توان به عنوان مهم ترین مشکل این قطعه به شمار آورد. ممکن است هریک از بخش های کاغذ کش فرسوده شده باشد و یا در اثر ضربه بشکند. در این صورت کاغذ کش نمی تواند کاغذ را به داخل دستگاه بکشد و یا آن را به سمت بیرون هدایت کند. وقتی این اتفاق می افتد، کاربران مشاهده می کنند که برگه وارد دستگاه نشده و یا در آن گیر می کند. همچنین گاهی ممکن است هریک از بخش های کاغذ کش گیر کند و یا به دلیل وجود یک شکستگی جزئی، درست عمل نکند. تعمیر یا تعویض کاغذ کش در این شرایط می تواند عملکرد این قطعه را بهبود بخشیده و مشکل موجود را برطرف نماید

تعمیر بلید دستگاه کپی برادر

بلید دستگاه کپی یکی از قطعات قابل تعویض بکاررفته در دستگاه‌های کپی است که وظیفه پاک کردن تونر باقی مانده بر روی گیرنده نوری یا درام را برعهده دارد. از همین رو بروز اشکال در این قطعه سبب ریخته شدن تونرهای اضافی بر روی کاغذ می‌گردد. لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. بنابراین در صورت نیاز به سرویس دستگاه کپی، توجه داشته باشید که به این بخش از دستگاه فشار بیش از اندازه‌ای وارد نشود.

با این حال آنچه که معمولاً سبب خرابی بلید می گردد کارکرد بالای این قطعه است. برای تعمیرات بلید دستگاه کپی ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید کپی خارج می‌شود. پس از خارج کردن بلید، بررسی‌های مورد نیاز بر روی این قطعه انجام شده و نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص می‌گردد. در صورتی که میزان آسیب وارده به بلید جزیی باشد و این خرابی تأثیری در نتیجه چاپ نداشته باشد، کارشناسان معمولاً از تعویض بلید صرف‌نظر می‌کنند. توصیه می‌شود مخزن‌های بلید هر چند وقت یکبار تخلیه شود و پاکسازی و تمیز کردن آن بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود.

تعمیر درام دستگاه کپی برادر

نمایش Drum Error، چسبیدن کاغذ ، چاپ کم رنگ دستگاه کپی ، وجود خطوط سفید چاپ شده در تصویر و … از جمله اشکالات رایج در دستگاه های کپی است. تعمیر درام دستگاه کپی مراحل خاص خود را دارد که عبارتند از: بررسی یونیت درام، جداسازی قفل محور درام، باز کردن مجموعه سیم شارژ، گردگیری و تمیز کردن و در نهایت گریس‌کاری دنده‌ها و قفل محور. در عیب‌یابی تعمیر و تعویض درام کپی برادر کلیه قطعات مذکور توسط کارشناسان تعمیر دستگاه کپی برادر بررسی و صحت عملکرد آنها چک می شود.

درام دستگاه کپی یا همان OPC دارای یک تیغه پاک‌کننده (وایپر بلید) است که تونرهای اضافی را از سطح و همچنین از روی کاغذ و کمربند انتقال (ترنسفر بِلت) کنار ‎می‎زند. در شرایطی که درام دچار خرابی شده باشد خطوط نابهنجاری در برگه‌های چاپ شده مشاهده خواهد شد و در نتیجه خروجی دستگاه بلااستفاده خواهد بود.

تعمیر مین برد دستگاه کپی برادر

تعمیر مین برد دستگاه کپی برادر یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی برادر است که توسط تیمی از مجرب ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین متدهای این حوزه انجام می پذیرد. کارشناسان تعمیر دستگاه کپی برادر با جدیدترین تجهیزات این حوزه اشکالات مرتبط با سوختگی مادربرد، نوسانات شدید ولتاژی، درگاههای خروجی و ورودی و مواردی از این دست را برطرف می سازند و کیفیت اولیه این قطعه را به آن بازمی‌گردانند.

مین برد یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی به شمار می‌آید که وظیفه تصمیم‌گیری جهت نحوه ایجاد خروجی را برعهده دارد. کارشناسان مرکز تعمیر مین برد کپی برادر با جدیدترین تجهیزات این حوزه اشکالات مرتبط با سوختگی مادربرد، نوسانات شدید ولتاژی، درگاههای خروجی و ورودی و مواردی از این دست را برطرف می سازند و کیفیت اولیه این قطعه را به آن بازمی گردانند.

تعمیرات دستگاه کپی در تهران

تعمیر فیوزینگ پرینتر ریکو

فیوزینگ یک قطعه مهم در پرینتر است که مسئول چسباندن تونر بر روی کاغذ است. فیوزینگ از دو غلتک گرم شده تشکیل شده است که کاغذ را از بین آنها عبور می دهند و تونر را با حرارت و فشار به کاغذ می چسبانند. فیوزینگ پرینتر ریکو ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود، مانند گرمای زیاد، گیر کردن کاغذ، آسیب دیدن غلتک ها، نشت جریان و غیره. برای تعمیر فیوزینگ پرینتر ریکو، باید ابتدا علت خرابی را شناسایی کنید و سپس قطعات معیوب را تعویض یا تعمیر کنید. برای این کار، ممکن است نیاز به دانش و تجهیزات فنی مناسب داشته باشید.

تعمیر و تعویض کارتریج پرینتر ریکو

کارتریج پرینتر یک قطعه مهم است که مسئول چاپ تصویر یا متن بر روی کاغذ است. کارتریج پرینتر ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود، مانند سوختگی، ته‌نشین شدن تونر، آلودگی، گیر کردن کاغذ و غیره. برای تعمیر و تعویض کارتریج پرینتر، باید ابتدا نوع و مدل پرینتر خود را بشناسید. پرینترها از نظر نوع کارتریج به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند. همچنین باید با نحوه باز و بسته کردن درب پرینتر و جایگاه کارتریج آشنا باشید. برای تعمیر و تعویض کارتریج پرینتر با ما در نمایندگی تعمیرات پرینتر ریکو تماس  بگیرید.

تعمیر دولوپر پرینتر ریکو

دولوپر پرینتر ریکو یک قطعه مهم است که در انتقال تونر روی درام و چاپ تصویر نقش دارد. اگر دولوپر پرینتر ریکو خراب شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و مصرف تونر افزایش می یابد. برای تعمیر دولوپر پرینتر ریکو لازم است با نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو تماس بگیرید.

مشکلات رایج دستگاه کپی

دستگاه های کپی ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند. اصولاً کارکرد زیاد این دستگاه ها و استفاده متدوالی که در ادارات و سازمان ها دارند، سبب می شود هر چند وقت یکبار شاهد مشکلاتی در آنها باشید. از مهمترین مشکلاتی که احتمال دارد در دستگاه کپی خود با آن روبرو شوید می توان به این موارد اشاره کرد:

سیاه شدن کاغذ، ایجاد خطوط عمودی روی کاغذ چاپ شده، کپی نشدن بخشی از متن، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، چروک شدن کاغذ، نکشیدن کاغذ توسط دستگاه کپی، روشن نشدن دستگاه، پخش شدن رنگ روی کاغذ، کار نکردن صفحه نمایش دستگاه کپی، سفید شدن متن سند چاپ شده، خرابی فیوزینگ دستگاه کپی، خرابی تونر و کارتریج، خرابی دولوپر و خرابی پورت های USB. شایان توجه است که جهت رفع هر یک از این مشکلات ممکن است مشکل با روش های ساده برطرف شده و یا اینکه دستگاه نیاز به تعمیر داشته و باید از متخصص فنی مربوطه کمک گرفت.

رفع مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

یکی از مشکلات متداولی که برای بسیاری از کاربران دستگاه کپی رخ می دهد، چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می باشد. این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ فرسودگی سینی کاغذ کش است. از دیگر عللی که موجب بروز این اختلال می‌شوند می‌توان به رسیدن رطوبت به کارتریج دستگاه کپی، ناکارآمدی فید دستگاه، خرابی غلطک‌های داخل سیستم یا بهم‎ ریختگی تنظیمات اشاره کرد. کارشناسان نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی برادر طی مراحل عیب یابی ریزبینانه تمامی اجزای دخیل در پیدایش کاغذهای چروک دستگاه کپی را بررسی کرده و شما در راستای تعمیر این معضل به بهترین شکل ممکن همراهی می کنند.

رفع مشکل کج بودن تصویر کپی

برای رفع مشکل کج بودن تصویر کپی می‌توانید از روش‌های درج شده در این بخش استفاده نمایید. در صورتی که اشکال پیش آمده علی‌رغم استفاده از روش‌های درج شده در این بخش، همچنان ادامه داشته باشد، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی برادر تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

1. کاغذ با اندازه تنظیم شده در درایور چاپگر، در دستگاه تغذیه نشده است: در صورتی که اشکال پیش آمده به این دلیل باشد، می‌بایست تنظیمات اندازه کاغذ را کنترل کنید و اطمینان یابید که کاغذ قرار داده شده در کشو جهت تغذیه دستگاه، به همان اندازه است. توصیه دیگر آن است که تنظیمات چاپ را چک کنید و بررسی کنید که در صورت انتخاب کردن Fit To Page مطمئن گردید که کاغذ انتخاب شده در این بخش با اندازه‌ی کاغذی که جهت تغذیه در کشو قرار داده‌اید یکسان است.

2. جهت تنظیم شده برای سند درست نیست: در صورتی که کج بودن تصویر کپی به این دلیل اتفاق افتاده باشد، گزینه Paper در پنجره تنظیم درایور چاپگر را کنترل نمایید و اطمینان یابید که تنظیم انجام شده برای گزینه‌ی Image Orientation با جهت قرار گرفتن سند در دستگه کپی یکی باشد.

3. تغذیه سند به درستی انجام نشده است: یکی دیگر از مواردی که ممکن است سبب کج بودن تصویر کپی گردد، درست تغذیه نشدن سند است. برای رفع این اشکال در این شرایط، کاغذ دستگاه کپی را بررسی کنید و از سازگاری آن با تنظیمات دستگاه کپی مطمئن گردید.

4. حاشیه‌ها در برنامه‌ی مورد استفاده به خوبی تنظیم نشده‌اند: در صورتی که کج بودن تصویر کپی به دلیل این اشکال باشد، توصیه می‌شود حاشیه‌اهی سند و تنظیمات اندازه کاغذ را در برنامه مورد استفاده بررسی کنید. در این بررسی مطمئن گردید که تنظیمات انتخاب شده جهت چاپ با اندازه کاغذ متناسب و سازگار است.

پرسش و پاسخ کاربران دستگاه کپی برادر

هزینه تعمیرات دستگاه کپی برادر چقدر است؟

جهت برآورد هزینه تعمیر دستگاه کپی، باید تا عیب یابی کامل دستگاه صبر کنید. قیمت تعمیر فتوکپی با توجه به نوع و شدت خرابی قطعات متفاوت است. از طرفی اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد، باید قیمت قطعه جدید را نیز در هزینه نهایی محاسبه کرد.

آیا خدمات تعمیر کپی برادر گارانتی دارند؟

بله؛ مرکز سخت افزار ایران تمامی خدمات تعمیر فتوکپی برادر را گارانتی می کند تا مشتریان از اصالت قطعات به کار رفته در دستگاه و درستی اقدامات انجام شده، اطمینان کامل داشته باشند. مدت زمان ضمانت نامه تعمیرات دستگاه کپی برادر، با توجه به مورد تعمیراتی متفاوت است.

چرا کپی کیفیت نداره؟

یکی از سوالهای رایج افرادی که از دستگاه کپی استفاده میکنن، اینه که چرا کپی کیفیت لازم رو نداره؟ این مشکل دلایل زیادی داره. اگه دستگاه کپی شما کپی هایی با کیفیت پایین داره، اول کارتریج رو بررسی کنین و مطمئن بشین که درست نصب شده و حجم مواد مصرفی کم نیست. فیوزینگ هم قطعه تاثیرگذاری در کیفیت چاپ محسوب میشه که اگه درست کار نکنه، باعث افت کیفیت کپی میشه. آلودگی یا خرابی درام هم عامل دیگه ایه که موقع افت کیفیت کپی مورد بررسی قرار میگیره. حتی گاهی کاهش کیفیت چاپ دستگاه های کپی، ناشی از خرابی داکتر بلید هست. با ترمیم، تعویض و یا تمیز کردن این قطعات، میشه مشکل افت پایین کپی رو برطرف کرد. در برخی موارد هم نیازی به تعمیرات دستگاه کپی نیست و با شارژ یا تعویض کارتریج، کیفیت چاپ به حالت عادی برمیگرده.

چرا دستگاه کپی خط میندازه؟

برای این که بدونین چرا دستگاه کپی برادر خط میندازه، باید تمام قطعات و اجزاء مرتبط با چاپ رو بررسی و عیب یابی کنین. قبل از هر کاری مطمئن بشین سند مورد نظرتون خط نداره و کاملا تمیزه. بعد سراغ قطعاتی برین که تو فرایند چاپ مورد استفاده قرار میگیرن. مثلا ممکنه شیشه دستگاه آلوده شده باشه و باعث ایجاد خطوطی روی برگه چاپ شده بشه. اگه شیشه تمیز باشه، احتمالا یا کارتریج درست کار نمیکنه یا تونر یا جوهر دستگاه، کیفیت لازم رو ندارن. همچنین خرابی فیوزینگ و داکتر بلید هم ممکنه باعث خط انداختن دستگاه کپی بشه. تکنسین های تعمیرات دستگاه کپی ضمن بررسی و عیب یابی هرکدوم از این بخشها، قطعات آسیب دیده رو ترمیم و تعویض میکنن تا مشکل حل بشه. همچنین با تمیز کردن شیشه دستگاه کپی هم میشه مشکل خط انداختن رو برطرف کرد.

چرا دستگاه کپی روشن نمیشه؟

اگه ساعت های زیادی در طول روز با دستگاه کپی کار کنین، روشن نشدن اون عادیه. اما باید بدونید عدم استفاده از دستگاه کپی هم میتونه باعث روشن نشدن اون بشه. از طرفی خرابی برد فرمتر که نقش مین برد دستگاه کپی رو داره هم به روشن نشدن ماشین فتوکپی ختم میشه. اختلالات دکمه ی پاور و کابل های اتصالی فرسوده هم دو دلیل مهم دیگه برای روشن نشدن دستگاه کپی هستند. به هر حال مشکل هرچی که باشه با حضور در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی برادر قابل حله.

چرا کاغذ در دستگاه کپی گیر میکنه؟

مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی معمولا به جنس کاغذهای مصرفی ارتباط پیدا میکنه. زمانی که کاغذ بیش از اندازه سبک یا سنگین باشد، دستگاه کپی قدرتی برای به بیرون فرستادن اون نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید از کاغذهای استاندارد استفاده کنین تا این مشکل حل شه. خصوصیات کاغذ استاندارد مناسب با هر دستگاه کپی در دفترچه ی راهنمای اون قید میشه.

چطور دستگاه فتوکپی رو ریست کنیم؟

برای برطرف کردن بعضی از مشکلات عملکردی دستگاه های کپی فتوکپی، باید اونا رو ریست کرد. راه اندازی مجدد و بازنشانی تنظیمات کمک میکنه که ناهماهنگی های دستگاه برطرف بشن و عملکرد کپی به حالت عادی برگرده. مراحل و نحوه ریست کردن فتوکپی در مدلهای مختلف این دستگاه متفاوته. بسته به برند دستگاه کپی و قابلیت ها و منوی تنظیماتش، باید مسیر مشخصی رو برای ریست کردن دستگاه طی کنین. بعضی از دستگاه ها کدهای ریست اختصاصی دارن و برای ریست کردن بعضی از مدلها هم باید وارد تنظیمات دستگاه بشین.

کار نکردن دستگاه کپی چه دلیلی داره؟

عواملی مثل خرابی فیوزینگ، از کار افتادن برد، ولتاژ بالا، خالی شدن کارتریج، مشکلات لیزر و معیوب یا فرسوده شدن اتصالات، میتونن باعث کار نکردن دستگاه کپی بشن. مثلا اگه برد بسوزه و کار نکنه، طبعا دستگاه فتوکپی شروع به کار نمیکنه. یا زمانی که اتصالات ایراد دارن، برق وصل نمیشه و در نتیجه فتوکپی به کار نمیفته. تیم تعمیرات کپی مرکز سخت افزار ایران برای ترمیم دستگاه کپی که کار نمیکنه، اول دستگاه رو به دقت عیب یابی میکنن. بعد با توجه به علت کار نکردن فتوکپی، اقدامات لازم برای رفع مشکل شامل ترمیم یا تعویض برد، تعمیر لیزر، تعویض کابل های آسیب دیده، تعویض فیوزینگ و … رو انجام میدن.

دلیل قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی چیه؟

بهم ریختن رنگها جزء مشکلات نسبتا رایج دستگاه های کپی هست که کاربرا دنبال برطرف کردنش هستن. اگه قطعاتی مثل درام، بلید، شیشه و یا کارتریج آلوده باشن، چاپ آلوده میشه و احتمالا رنگها به هم میریزن. همچنین قرارگیری نادرست کاغذ هم ممکنه روی رنگها تاثیر بذاره و کیفیت و ترتیب اونا رو مختل کنه. حتی استفاده از کاغذ مرطوب هم میتونه چنین مشکلی رو ایجاد کنه. تنظیمات نادرست چاپ، توزیع اتفاقی جوهر روی صفحه چاپ، به هم ریختن تنظیمات وضوح و کیفیت پایین مواد مصرفی هم دلایل دیگه قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی محسوب میشن. برای تعمیر دستگاه فتوکپی، باید علت شناسایی و برطرف بشه.

علت سیاه شدن برگه تو دستگاه کپی برادر چیه؟

اولین بخشی که برای عیب یابی سیاه شدن برگه در دستگاه کپی بررسی میشه، کارتریج هست. اگه کارتریج درست کار نکنه یا مواد داخلش بی کیفیت باشن، ممکنه برگه های چاپ شده سیاه بشن. خرابی یا آلودگی درام هم میتونه چنین مشکلی رو به وجود بیاره چون باعث میشه که جوهر به درستی روی برگه پخش نشه. خرابی پاک کن درام، پر بودن بیش از حد کارتریج و کیفیت پایین کاغذ هم دلایل دیگه سیاه شدن کپی محسوب میشن. تعمیر دستگاه کپی در این شرایط، به این صورته که درام تمیز یا در صورت نیاز، تعویض میشه و اگه لازم باشه، کارتریج دستگاه کپی مورد نظر هم تعویض میشه.

چگونه می‌توانم مشکلات رایج در دستگاه کپی را تشخیص دهم و خودم آنها را رفع کنم؟

برای تشخیص و رفع مشکلات در دستگاه کپی، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بررسی وضعیت منوی دستگاه: در بعضی از موارد، دستگاه کپی پیام خطا را نمایش می‌دهد که مشکل خاصی را نشان می‌دهد. باید از منوی دستگاه استفاده کنید تا مشکل را تشخیص دهید و به طریقه‌ای که در دستگاه مشخص شده است، رفع کنید.

  2. بررسی اتصالات: اگر دستگاه کپی اتصال به کامپیوتر یا شبکه دارد، بررسی کنید که کابل‌ها به درستی متصل شده باشند و همچنین کامپیوتر یا شبکه به درستی پیکربندی شده باشند.

  3. تمیز کردن ورودی کاغذ و قسمت‌های داخلی دستگاه : اگر صفحات به ‌صورت ناقص یا تاریک چاپ می‌شوند، ممکن است کاغذ مسدود شده یا قسمت‌های داخلی دستگاه کثیف باشند. در این صورت، تمیز کردن دستگاه و تعویض کاغذ ممکن است مشکل را رفع کند

  4. بررسی سطح جوهر یا تونر: اگر متوجه شدید که رنگ یا کیفیت چاپ نامناسب است، باید سطح جوهر یا تونر را بررسی ودر صورت لزوم آن را تعویض کنید.

درصورتی که توانایی رفع مشکل را ندارید لازم است به تکنسین تعمیر دستگاه کپی مراجعه کنید.

دستگاه کپی هر چند وقت یکبار باید سرویس شود؟

به طور کلی هر 3 ماه یکبار باید دستگاه فتوکپی خود را سرویس کنید. با این حال، میزان سرویس، تعمیر و نگهداری با توجه به تعداد دفعاتی که از دستگاه کپی خود استفاده می کنید تعیین می شود.

چگونه مشکل کار نکردن دستگاه کپی را رفع کنم؟

برای رفع مشکل کار نکردن دستگاه فتوکپی موارد زیر را بررسی کنید :

منبع تغذیه را بررسی کنید.
گیر کردن کاغذ را چک کنید.
دستگاه کپی را تمیز کنید.
کارتریج تونر را تعویض کنید.
دستگاه کپی را ریست کنید
در نهایت با یک متخصص تعمیر دستگاه کپی تماس بگیرید

نحوه ارائه خدمات تعمیر دستگاه کپی

حجم: 79.9 مگابایت

مدت زمان: 0:36

عیب یابی و تعمیرات دستگاه فتوکپی

تعمیرات دستگاه کپی که نخستین گام در آن، عیب‌یابی صحیح دستگاه است یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز تعمیرات کپی است؛ این فرآیند با بررسی و آنالیز قطعات معیوب و اختلالات پیش آمده در مکانیزم دستگاه آغاز می‌گردد و با ورود مهندسان و اِعمال تمامی تعمیرات مورد نیاز پایان می‌پذیرد.

مواردی که لازم است در عیب یابی دستگاه کپی مدنظر قرار گیرند عبارتند از :   : بررسی و عیب ‌یابی یونیت اسکنر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت لیزر، شیوه‌ های مناسب شارژ کارتریج، استفاده از جدیدترین شیوه‌ های تعویض دولوپر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت درام، بررسی و عیب‌ یابی یونیت فیوزینگ ، عیب‌ یابی هیتر ، ترموستات و ترمیستور ، عیب ‌یابی یونیت کاغذ‌کش، شیوه‌ های سازگار با دستگاه کپی جهت تعویض پیکاپ، بررسی و عیب‌ یابی یونیت دابلکس، بررسی و عیب ‌یابی یونیت فیدر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت خروجی، عیب ‌یابی و رفع کدهای خطا، کار کردن با کد و…. تمامی این موارد زیر نظر تعمیرکار دستگاه کپی  عیب یابی می شود. 

تعمیر قطعات دستگاه کپی برادر

تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر قطعات دستگاه کپی برادر با حضور در نمایندگی برادر قابل دریافت است. سرویس و تعویض قطعات دستگاه کپی برادر در این مرکز با بهره‌مندی از کارآمدترین متدهایی صورت می‌گیرد که بازدهی و اثربخشی آن‌ها در حین تعمیرات این دستگاه به اثبات رسیده است. برخی از قطعات قابل تعویض مرتبط با این دستگاه که توسط کارشناسان مرکز تعمیرات دستگاه کپی برادر، تعمیر و تعویض می گردند عبارتند از: تغذیه‌كننده اتوماتیك، درام، کاغذ کش کپی، برد پاور دستگاه کپی، بلید دستگاه کپی و … .

شایان ذکر است تمامی قطعاتی که در مرکز تعمیر قطعات دستگاه کپی جهت تعویض استفاده می گردند دارای برچسب اورجینال شرکت تولیدکننده –جهت اطمینان از کیفیت ساخت کالا- می باشند. شایان ذکر است در صورتی که امکان جداسازی قطعه معیوب دستگاه کپی وجود نداشته باشد، سرویس‌های مرتبط با تعمیر قطعات دستگاه کپی برادر به صورت سرویس در محل ارائه می‌گردد. در بخش زیر برخی از تخصصی‌ترین سرویسهای مرتبط با تعمیر و تعویض قطعات دستگاه کپی برادر شرح داده خواهد شد.

نمایندگی مجاز دستگاه کپی

نمایندگی مجاز دستگاه کپی یک نهاد رسمی و مورد وثوق است که خدمات متنوعی را در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دستگاه کپی ارائه می دهد. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران به پا شده است و بسیار مجهز و حرفه ای است. در نمایندگی مجاز دستگاه کپی مهم نیست که شما کاربر کدام مدل و کدام برند از دستگاه های کپی موجود در بازار هستید.

کارشناسان و تعمیرکاران این مرکز به خوبی با ساختار درونی این دستگاه آشنایی دارند و می توانند صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع و اقسام دستگاه های کپی را شناسایی کنند و از مسیر درست رفع و برطرف سازند. در این نمایندگی رعایت اصل مشتری مداری و توجه به حقوق مسلم کاربران از اصول اولیه است. هر کاربر می تواند بر اساس نیاز خود از مجموعه امکانات و تسهیلات بی نظیر این نمایندگی استفاده کند. تمامی خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است و گارانتی کیفیت به کاربر اهدا می شود. رمز مانایی و ماندگاری نمایندگی مجاز دستگاه کپی ارائه بالاترین و با کیفیت ترین خدمات تعمیراتی در مقایسه با مراکز رقیب است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تعمیر انواع دستگاه کپی

تعمیر انواع دستگاه کپی در واحدی مجزا در نمایندگی برادر انجام می شود. تعمیردستگاه کپی نیاز به تخصص دارد و به همین دلیل تحت نظارت جمعی از مجرب ترین تکنسین های دستگاه فتوکپی می باشد. متخصصین در نمایندگی برادر ضمن بررسی هریک از مدل های کپی سیاه و سفید،لیزری، رنگی و … از همه برندها، تخصصی ترین اقدامات را برای رفع مشکلات آن انجام می دهند.

کاربران محترم هریک از دستگاه های کپی برادر، ریکو، کانن، اچ پی، فوجیتسو، زیراکس و … می توانند اطمینان داشته باشند که محصول مورد نظرشان در نمایندگی فتوکپی برادر، به حرفه ای ترین شکل ترمیم می گردد. همکاران ما با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا، سطح کیفی تعمیرات دستگاه کپی را به بالاترین حد ممکن رسانده و فرایند عیب یابی و ترمیم را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی انجام می دهند.

تعمیرات فوق تخصصی اجزای دستگاه فتوکپی Brother

روش های به کار رفته در این مرکز تعمیرات دستگاه فتوکپی پس از آنالیز دستگاه‌های کپی بی‌شماری جمع‌آوری و تدوین گشته ‌اند از این‌رو مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌های تعمیر هستند. تسلط کارشناسان نمایندگی برادر بر جدیدترین روش ها این امکان را فراهم آورده تا غالب مشکلات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری دستگاه های کپی به بهترین روش برطرف گردند. استفاده از مواد اولیۀ با کیفیت در شارژ کارتریج، جایگزینی قطعات معیوب با قطعات اصلی و شرکتی، استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار آلات لحیم کاری و ترمیم و… از جمله عوامل موفقیت کارشناسان نمایندگی برادر در تعمیر و ترمیم دستگاه‌های کپی هستند.

خدمات پس از فروش دستگاه کپی برادر

خدمات پس از فروش دستگاه کپی برادر، پشتیبان شما کاربران گرامی در حوزه‌های تعمیر، بهسازی، راه‌اندازی، جابجایی و سرویس های دوره‌ای مرتبط با انواع دستگاه کپی است. کاربران دستگاه‌های کپی برادر می توانند با بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های کپی مورد استفاده‌شان با مرکز خدمات پس از فروش کپی برادر تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر را ثبت نمایند.

مدیریت مرکز تخصصی تعمیرات دستگاه کپی برادر، به دلیل تأثیر مستقیم سطح کیفیت خدمات این بخش بر میزان رضایت و خشنودی کاربران، تأکید ویژه ای بر ارائه درست و اصولی تمامی سرویس های مرتبط با دستگاه کپی برادر دارد. خدمات پس از فروش کپی برادر منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات مرتبط با این دستگاه اعم از تعمیر یونیت فیوزینک دستگاه کپی، شارژ کارتریج فتوکپی، تعمیر مین برد فتوکپی، تعمیر مین برد فتوکپی، تعمیر درام دستگاه کپی، تعمیر و تعویض کاغذکش دستگاه کپی، تعمیر و تعویض دولوپر فتوکپی و مواردی از این دست را شامل می‌گردد.

6 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • من یه دستگاه کپی در منزل دارم که خراب شده، میخواستم ببینم شما تعمیر دستگاه کپی در محل هم‌ دارید؟ شامل گارانتی هم میشه؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز . بله خدمات تعمیر دستگاه کپی در محل و منزل همراه با گارانتی معتبر داریم

      پاسخ
  • حسین بهمنی
    2 آگوست 2022 9:56 ق.ظ

    وقت بخیر دستگاه کپی بنده کاغذ رو سفید بیرون میده از تهران مزاحم میشم خدمات دارید؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز. دستگاه شما باید توسط تکنسین های تعمیرات فتوکپی عیب یابی شود . بله در تمام مناطق تهران، کرج و شهرستانها خدمات داریم

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر. می خواستم ببینم شما تعمیر دستگاه کپی شارپ هم انجام میدید ؟

    پاسخ
    • سلام. بله تعمیر تمام برندهای دستگاه فتوکپی انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02154114 تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید