اشتراک گذاری

آموزش رفع سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی

سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی، مشکلی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند. گاهی این مشکل تداوم داشته و مرتب متوجه می‌شوید تمام کپی‌ها سیاه شده است. در اکثر موارد ممکن است تنظیم اشتباه دستگاه کپی برادر و یا دستکاری شدن تنظیمات قبلی باعث ایجاد این مشکل شود.

این موضوع احتمالاً پس از ریست کردن دستگاه رفع شود. در صورت عدم رفع مشکل با ریست کردن، باید کارهای دیگری انجام داد. جهت راهنمایی شما اقدام به ارائه این مطلب آموزشی کرده تا بتوانید با مطالعه آن، از مشکل دستگاه کپی خود با خبر شوید و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

آموزش رفع سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی

سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

دستگاه فتوکپی دستگاهی است که در ادارات و سازمان های مختلف کارایی بسیار بالایی دارد. این دستگاه با آنکه ساختار پیچیده‌ای دارد اما کاربری آن آسان است. سیاه شدن کاغد عملاً موجب می‌شود سند مورد نظر بلا استفاده بماند ضمن آنکه در این مسیر، کاغذ و جوهر زیادی از بین می ‌رود.

بنابراین ضروری است که علل مختلف ایجاد این مشکل را بدانید. مهمترین عوامل مؤثر بر سایه انداختن و سیاه شدن کاغذ دستگاه فتوکپی برادر عبارتند از: تراکم زیاد رنگ تیره در تنظیمات دستگاه، کثیف شدن هد دستگاه، خرابی کاتریچ، تونر و درام، پر شدن سطل زباله دستگاه کپی و مشکل در اتصالات قطعات داخلی دستگاه. توجه داشته باشید که تشخیص ایراد سیاه شدن کاغذ بهتر است توسط متخصصان صورت بگیرد.

آموزش رفع مشکل سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی

اگر با سیاه شدن کاغذ پس از عمل کپی گرفتن مواجه شدید، باید مواردی را چک و بررسی کنید تا ضمن اطلاع از ایراد دستگاه بتوانید آن را بر طرف کنید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که تنظیمات تراکم رنگ دستگاه کپی را به صورت دستی تغییر دهید و یا حالت خودکار آن را امتحان کنید. گاهی اوقات شرایط خیلی خشک و یا خیلی مرطوب در سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی مؤثر می باشد. در این شرایط برای برطرف کردن مشکل سیاه شدن کاغذ، شرایط کپی دستگاه را بازبینی کنید. انتخاب کاغذ سبک نیز می‌تواند در رفع تیرگی کاغذ کمک کند. بنابراین سعی کنید کاغذی با وزن کمتر در آن بگذارید.

 اگر با این اقدامات مشکل دستگاه حل نشود باید به کاتریچ و یا تونر و دیگر قطعات دستگاه کپی توجه کرد. یکی از کارها برای رفع کپی تیره، تعویض کارتریج قدیمی با کارتریج جدید است. اگر با تعویض کاتریچ مشکل لکه‌های سیاه کاغذ دستگاه کپی حل نشد، آنگاه باید درام، تونر، هد و قطعات اتصالی دستگاه کپی را بررسی کرد. برای این منظور نمایندگی دستگاه کپی برادر به شما توصیه می‌کند شخصاً از این کار اجتناب کنید و آن را به تعمیرکاران مجاز دستگاه کپی بسپارید. البته پیشنهاد ما این است که به منظور آسیب نرساندن به دستگاه، در همان ابتدا از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

نمایندگی دستگاه کپی برادر

نمایندگی دستگاه کپی برادر در زمینه فروش و تعمیرات دستگاه کپی فعالیت دارد. تیم تعمیرات برادر، کادری کارآزموده و با تجربه بوده و در زمینه تعمیر، بهبود، بازیابی و تعویض قطعات نهایت تخصص را دارند. ابزار به کار گرفته در این مرکز از ابزار روز دنیا می‌باشد که ضمن عملکرد دقیق آنها، متناسب با دستگاه کپی برادر طراحی شده‌اند.

تمام اشکالات مربوط به سیاه شدن کاغذ دستگاه کپی، کاتریج، درام، تونر، قطعات الکترونیکی در این مرکز به دست کسانی برطرف می‌شوند که هر ساله آموزش‌های لازم را در این زمینه طی می‌کنند. نمایندگی دستگاه کپی برادر تلاش دارد تا شما کمترین هزینه را در تعمیر دستگاه خود داشته باشید و در ضمن از قطعات اصلی شرکت بهره مند شوید. این موضوع اعتماد شما را به دنبال دارد و اعتماد شما اعتبار ما را می‌سازد.