اشتراک گذاری

تمام شدن جوهر پرینتر

آیا جوهر پرینتر تمام شده است؟

اگر از کاربران دائمی پرینترهای برادر باشد حتما می‌دانید که یکی از اقلام مصرفی موجود در این پرینترها، جوهر است. جوهر مصرفی بکار رفته در پرینترهای برادر و البته سایر برندهای پرینتر، در صورت اتمام، نیازمند تعویض و یا شارژ است. عدم توجه به این موضوع و تعلل در شارژ جوهر، ضمن کاهش کیفیت چاپ، استهلاک قطعات دستگاه، در دراز مدت را در پی خواهد داشت. اما زمان تعویض و شارژ جوهر چگونه مشخص می‌شود؟ به عبارتی دیگر کاربر چگونه باید متوجه تمام شدن جوهر پرینتر شود؟ به دلیل پرسش‌های مکرر کاربران در این باره، بر آن شده‌ایم تا نشانه‌های تمام شدن جوهر پرینتر را در این مقاله شرح دهیم.

تمام شدن جوهر پرینتر

تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر

در ادامه دو روش برای تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر شرح داده شده است. در صورتی که با هریک از روش ها، متوجه تمام شدن جوهر پرینتر خود شدید می توانید به صفحه “شارژ کارتریج پرینتر” مراجعه کنید. و به صورت مرحله به مرحله و همچنین فیلم آموزشی با روند شارژ کارتریج پرینتر آشنا شوید و اقدام به شارژ آن نمایید.

روش اول تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر:

در سمت راست پایین صفحه خود در نوار وظیفه ویندوز خود(taskbar) دوبار بر روی نماد پرینتر کلیک کنید. (مطابق تصویر مقابل).

سپس بر روی تب  estimated ink levels کلیک کنید. پس از این کار، صفحه‌ای برای شما به نمایش در می‌آید که در آن می‌توانید میزان جوهر باقی مانده رنگی و تک رنگ در دستگاه (بسته به نوع دستگاه پرینتر) و تمام شدن جوهر پرینتر را مشاهده نمایید.

در صورتی که به هر دلیلی موفق به پیدا کردن این روش نشدید، می‌توانید از روش زیر جهت تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر استفاده نمایید:

تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر

روش دوم تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر:

در این روش از یک نرم افزار با امکان ایجاد شکل و پرینت آن (مانند Microsoft Word یا … ) استفاده میشود. مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • به Microsoft Word (یا یک برنامه مشابه) بروید.
  • چهار مستطیل کوچک ایجاد کنید.
  • رنگ یکی از آن ها را سیاه، دیگری آبی، بعدی قرمز و آخری را زرد تنظیم کنید. (مانند تصویر مقابل)
  • مربع‌های رنگی را توسط پرینتر چاپ نمایید.
  • در صورتی که تمامی مربع‌ها و رنگ موجود در آنها به خوبی چاپ شده باشد، بدان معناست که پرینتر شما به مرحله تمام شدن جوهر پرینتر نرسیده است.  اما اگر یک یا چند مورد از مربع‌ ها تصویر واضحی ندارد، باید جوهر پرینتر را عوض کنید.
  • فایل را در « My Documents» ذخیره کنید تا هر بار که شما نیاز به چک نمودن کارتریج پرینتر دارید آن را اجرا نمایید.
  • اگر همیشه از پرینتر خود استفاده نمی کنید، فایل بالا را هر از گاهی چاپ نمایید.
تمام شدن جوهر پرینتر

نکات مهم در زمان تمام شدن جوهر پرینتر

حال که با شیوه تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر آشنا شدید، بهتر است در صورت بروز این اتفاق، نکات درج شده در این بخش را رعایت نمایید.

نکته نخست آن است که در صورت تمام شدن جوهر نوار کارتریج، سریعاً آن را از دستگاه پرینتر خارج کرده و در درون یک کیسه‌ی پلاستیکی مناسب قرار دهید. تأخیر در این کار، خشک شدن نوار کارتریج و بلااستفاده شدن آن را در پی خواهد داشت.

 نکته دوم در نوار کارتریج رنگی، بایستی به هنگام تمام شدن اولین رنگ، کارتریج را به سرعت بسته‌بندی نمایید؛ در صورتی که در تشخیص این مسئله –یعنی تمام شدن رنگ مشکل دارید- تغییر رنگ طبیعی تصاویر می‌تواند در تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر و کارتریج کمک شایانی به شما کند. بسته‌بندی سریع نوار کارتریج و شارژ کردن آن، کمک می‌کند تا برای بار دیگر بتوانید از آن در دستگاه پرینتر خود استفاده کنید.

تعمیر پرینتر برادر

تعمیرات پرینتر برادر در در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می‌پذیرد که مهارت تعمیر این دستگاه را بر اساس متدهای روز دنیا آموخته و از این راهرو موفق به بازیابی کیفیت اولیه پرینترهای برادر گشته‌اند. تعمیرات پرینتر برادر در این مرکز محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای پرینتر اعم از جوهری، لیزری و … را دربر میگیرد.

ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده در زمینه تعمیرات پرینتر برادر و خدمات پس از آن، بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، حضور و همکاری گروهی از متخصص‌ترین و زبده‌ترین مهندسان جوان کشور، بهبود و ارتقاء فضای کاری موجود میان کارکنان این مرکز، و…  برخی از پارامترهای جاری در این مرکز هستند که نقش بسزایی در موفقیت و پیشروی آن ایفا کرده‌اند. دارندگان پرینترهای برادر می‌توانند با مراجعه به این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌های مورد نیاز را دریافت نمایند. (در صورت تمام شدن جوهر پرینتر، خدمات مرتبط با شارژ جوهر به صورت سرویس در محل نیز قابل دریافت است).

نمایندگی برادر

نمایندگی برادر با تجهیز فضایِ خویش به پیشرفته ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ این حوزه، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در حیطه ترمیم، تعمیر، بازیابی و بهبود محصولات برادر گشته است. این مرکز در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ محصولات این برند و در پارت تعمیر، ارائه دهندۀ خدمات پس از فروش است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی برادر توسط تیمی از کارشناسان متخصصِ دو حوزه فروش و تعمیر انجام می‌پذیرد و تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا این مرکز موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به کاربران خویش گردد.

نمایندگی تعمیرات برادر

مرکز تعمیرات برادر کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به همکاری فراخوانده تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه اختلال و ایراد ایجاد شده در دستگاه‌ خویش را برطرف سازید و از مراجعه به مراکز دیگر بی نیاز گردید. این مرکز با تعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویش و با سرلوحه قرار دادن بینش مشتری محور، توانسته است رضایت بیش از پیش هموطنان گرامی را جلب نماید. مرکز تعمیرات برادر به دلیل همکاری با تعدادی از مجرب‌ترین کارشناسان این حوزه، توانسته است در صدر بیست مجموعه برتر ارائه دهنده خدمات قرار گیرد. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات برادر در بخش زیر معرفی گشته است.

محصولات
سوالات متداول 
اخبار
مقالات