اشتراک گذاری

شارژ کارتریج پرینتر برادر

کارتریج یا تونر همان منبع تأمین رنگ در چاپگرها است. بسته به نوع دستگاه چاپ، تعداد تونر و رنگ موجود در آنها متفاوت است. برای مثال چاپگرهای جوهر افشان امروزی چاپگرهای معمولی جوهرافشان دارای چهار تونر مجزا و طبیعتاً چهار رنگ جدا از يكديگرند. این رنگ ها عبارتند از: cyan (آبي)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد كه به همراه آن‌ها يك رنگ سياه نيز وجود دارد. معمولاً عموم پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت یعنی فرارسیدن زمان شارژ کارتریج و تونر پرینتر را برای کاربر به نمایش میگذارند.

در صورت تمام شدن جوهر و تونر مصرفی موجود در کارتریج دو راه پیش روی کاربر وجود خواهد داشت. یک تعویض کامل کارتریج (و استفاده از یک کارتریج نو) و دوم بسنده کردن به شارژ کارتریج پرینتر برادر. گزینه انتخابی عموم کاربران در این میان، شارژ کارتریج پرینتر است. زیرا تهیه یک کارتریج نو و جایگزین کردن آن، هزینه نسبتاً بالایی می‌طلبد.

مسئله شارژ کارتریج تا بدان جا پیش رفته که حتی شرکت‌های سازنده پرینتر، اقدام به تولید پرینترهایی با قابلیت داشتن مخزن جوهر کرده‌اند. در هر حال سرویس های مرتبط با شارژ کارتریج انواع پرینتر با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر برادر قابل دریافت است.

شارژ کارتریج پرینتر برادر

مراحل شارژ کارتریج پرینتر برادر

  1. بهترین زمان شارژ کارتریج را مدنظر قرار دهید.
  2. ابزار مورد نیاز جهت پر کردن کارتریج را تهیه نمایید: یک عدد چهار سو کوتاه و قیف کاغذی یا پلاستیکی.
    برای شروع توصیه می‌شود زیر کارتریج سفره یک بار مصرف یا روزنامه پهن کنید و سعی کنید از ماسک استفاده کنید؛ چرا که بوی تونر و استشمام آن برای سلامتی انسان مضر است.
  3. تونر کارتریج را پیش از استفاده، به خوبی تکان دهید. با این کار، تونر حالت مایع خود را بازیافته و به راحتی به کارتریج منتقل می‌شود.
  4. در مرحله بعد می‌توانید پیچ های کارتریج که در کنار آن قرار گرفته‌اند را باز کنید. با باز کردن قاب کناری درام که میله آبی رنگ یا سبز رنگ است دیده خواهد شد.
  5. (نکته: از تابش نور به این فلز (درام) حتی الامکان جلوگیری کنید زیرا که دریافت نور توسط این فلز به آن آسیب وارد خواهد کرد).
  6. پس از درام میله مشکی رنگی را مشاهده خواهید کرد که توسط دستگاه پرینتر برای چاپ پر از تونر میشود و کار انتقال را روی درام برعهده دارد. کمی‌درام را از روی چرخ‌دنده سفید کناری بلند کنید تا مخزن را بتوانید از طریق قیف پر از تونر کنید.
  7. مقداری تونر قابل انتقال به کارتریج حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم است. انتقال تونر کمتر از این میزان آسیبی به کارتریج وارد نمی‌کند اما وارد کردن تونری بیشتر از این میزان سبب سرریز شدن می‌گردد.
  8. در این مرحله از شارژ کارتریج پرینتر برادر، در صورت وجود پمپ باد، توصیه می‌شود ابتدا کارتریج را با پارچه بدون پرزی پاک کنید وسپس از فاصله دور، فشار باد را تنظیم تا گرد تونر از اطراف کارتریج دور شود.
  9. اگر بار سوم است که کارتریج را شارژ میکنید نیاز است که درام نیز تعویض شود. این قطعه مصرفی است و باعث میشود با تعویض درام کیفیت بهتری در چاپ داشته باشید.

فیلم آموزش شارژ کارتریج پرینتر برادر

تا زمانی که کاست یا بدنه اصلی کارتریج سالم باشد می‌توان به طور نامحدود و به تعداد دفعات زیاد شارژ کارتریج پرینتر برادر را انجام داد. اما اگر بدنه اصلی یا کاست دچار مشکل شود دیگر نمی‌توان آن را شارژ و از آن دوباره استفاده نمود.

نکته آخر آنکه جهت شارژ کارتریج برادر خود صرفاً از موادی استفاده نمایید که از کیفیت و سازگاری آنها مطمئن هستید چراکه جوهرهای تقلبی موجود در بازار اگرچه به ظاهر مقرون بصرفه‌تر و ارزان‌تر هستند اما می‌توانند صدمه زیادی به پرینتر وارد کنند.

در صورت دنبال کردن مراحل زیر و مواجهه با اشکال در روند شارژ کارتریج می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی برادر تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

خدمات مرکز شارژ کارتریج چاپگر برادر

  • تعمیر کارتریج جوهرافشان
  • سرویس تخصصی کلیه قطعات کارتریج جهت بهینه سازی عملکرد دستگاه و کاهش استهلاک قطعات
  • بروز رسانی قطعات و کیت های کارتریج در صورت ارائه از سوی کمپانی های سازنده جهت رفع اختلالات
  • تعمیر کارتریج های برادر
  • مشاوره و راهنمایی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد پرینترها و کارتریج ها و نگهداری آنها
  • ارائه گزارش در خصوص صحت عملکرد و کارکرد تجهیزات و جزئیات مربوط به کارتریج و کلیه مواد مصرفی چاپ
  • تعمیر کارتریج لیزری سیاه و سفید و رنگی در مرکز شارژ کارتریج برادر
  • انجام آزمایشات جامع جهت تست کلیه قطعات و کارکرد آنها در کارتریج
  • تعمیر کارتریج قابل حمل در مرکز شارژ کارتریج
  • سرویس های زمانبندی شده دوره ای کارتریج
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله نرم افزار درایور در مرکز شارژ کارتریج برادر
  • تعمیر کارتریج لیزری رنگی در مرکز شارژ کارتریج برادر
  • حذف و نصب مجدد نرم افزار درایور پرینتر جهت برطرف نمودن اختلالات موجود در مرکز شارژ کارتریج پرینتر برادر
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله ماژول های جانبی در مرکز شارژ کارتریج برادر
  • تعمیر و تعویض قطعات مصرفی کارتریج ها جهت کاهش هزینه مصرفی

تفاوت کارتریج پرینتر جوهرافشان و پرینتر لیزری برادر

1. کارتریج پرنیتر لیزری :

کارتریج های لیزری همانگونه که از نام آنها پیداست برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد. این کارتریج ها برای تأمین رنگ پرینتر از پودر مخصوصی به نام تونر استفاده می کند. کارتریج لیزری در پرینترهای سیاه و سفید، به صورت تک رنگ (مشکی) یا مونوکروم وجود دارد.

این کارتریج همانگونه که اشاره شد برای پرینترهای مونوکروم یا سیاه و سفید استفاده می شود. برای پرینترهای لیزری رنگی معمولا ۴ عدد کارتریج لیزری وجود دارد که از تونرهای رنگی مشکی، آبی، قرمز و زرد استفاده می کند. کلیه سرویس های مرتبط با شارژ کارتریج چاپگر برادر (لیزری سیاه و سفید و رنگی) توسط کارشناسان مرکز شارژ کارتریج پرینتر برادر ارائه می گردد.

2. کارتریج جوهر افشان :

کارتریج های جوهرافشان، از جوهری که به شکل مایع است برای تأمین رنگ پرینتر استفاده می کند. کارتریج های جوهر افشان همانگونه که از عنوان آنها پیداست برای پرینتر های جوهر افشان استفاده می شود. کارتریج پرینترهای جوهرافشان در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و زرد وجود دارد.

در سري قديم چاپگرهاي جوهرافشان، كارتريج‌هاي سه رنگ اصلي به يكديگر متصل بودند و در صورت تمام شدن يكي از رنگ‌ها شما مجبور به تعويض هر سه رنگ بوديد. ولي در چاپگرهای امروزی، محل قرار گیری هر کارتریج از کارتریج دیگر جدا شده است. کلیه سرویس های مرتبط با شارژ کارتریج پرینتر برادر توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات برادر ارائه می گردد.

اشکالات احتمالی پس از شارژ کارتریج برادر

در صورتی که شارژ کارتریج برادر با درنظرداشتن استانداردهای این کار، نظیر توجه به زمان مناسب شارژ کارتریج، استفاده از کارتریج باکیفیت و مواردی از این دست انجام شود، احتمال بروز خطا در چاپ به حداقل می‌رسد. با این وجود، معمولاً اشکالاتی پس از شارژ کارتریج مشاهده می‌شود که با اندک دستکاری و تعمیر برطرف می‌شوند.

برخی از این اشکالات عبارتند از: صفحه دارای خطوط ناخواسته باشد، از قسمتی از صفحه چاپ گرفته نشود، صفحه دارای پس زمینه است، چاپ صورت گرفته کم رنگ است، رنگها با یکدیگر تداخل داشته باشند، کارتریج دارای صدای ناهنجار است، کارتریج کاغذ را کثیف می کند، کاغذ پس از فرمان چاپ بصورت کاملا سفید خارج میشود، پرینتر در هنگام چاپ خطا و هشدار کارتریج می دهد، قرار دادن کارتریج در دستگاه سبب خاموشی دستگاه می شود، کارتریج شارژ شده در یک پرینتر تک کاره بخوبی پاسخگوست لیکن در پرینتر سه و چهارکاره بسیار کم رنگ است.

همانگونه که گفته شد در صورتی که شارژ کارتریج برادر با درنظرداشتن استانداردهای این کار، نظیر توجه به زمان مناسب شارژ کارتریج، استفاده از کارتریج باکیفیت و مواردی از این دست انجام شود، احتمال بروز خطا در چاپ به حداقل می‌رسد.

نمایندگی برادر در تهران

تمرکز نمایندگی برادر در تهران بر حوزه تعمیرات به ویژه تعمیرات فکس، تعمیرات کپی، تعمیرات پرینتر، تعمیرات اسکنر، تعمیرات چندکاره و … است. متخصصان و کارشناسان تعمیر در نمایندگی برادر به دلیل بهره مندی از سالها سابقه و در اختیار داشتن بروزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم قادر به رفع و حل تمامی ایرادات و مشکلاتی هستند که ممکن است به هر دلیل در محصولات این شرکت پدید آیند.

بخشی از تبحر کارشناسان تعمیر در نمایندگی برادر به دلیل حضور در دوره های تعمیر تخصصی است که از سوی مدیریت این مرکز در سیکل های شش و دوازده ماهه برگزار می گردند. کاربران گرامی می توانند جهت بهره‌مندی از خدمات ارائه شده در نمایندگی برادر در تهران از طریق شماره های تماس نمایندگی برادر که در وب سایت این مرکز درج شده است اقدام نمایند. کارشناسان ما با صبر و شکیبایی به پرسش‌های شما گوش فرا داده و پاسخگوی تمامی آن‌ها خواهند بود.