اشتراک گذاری

آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان

آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان یکی از آموزش ها در حوزه ماشین های اداری و دفتری است که می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد. همواره و همیشه شارژ کردن کارتریج پرینترهای جوهرافشان نسبت به مدل های لیزری آسانتر است، زیرا کارتریج آنها پیچیدگی خیلی زیادی ندارد و فقط با تشخیص رنگ ها می توان آنها را شارژ کرد. آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان به شما کمک می کند که این کار را خودتان انجام دهید و نیازی به مراجعه به مراکز تعمیراتی نداشته باشید.

آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان، یک آموزش کاربردی است

همان طور که می دانید پرینترهای جوهر افشان از پرینترهای لیزری ارزانتر هستند و قیمتی پایین تر دارند؛ اما متاسفانه قیمت کارتریج های جوهری نسبت به قیمت خود پرینتر بسیار گران است. به همین دلیل است که شارژ کارتریج جوهرافشان بسیار بسیار به صرفه تر از تعویض آنها است. باید توجه کنید که وقتی جوهر کارتریج تمام می شود یا نزدیک ِتمام شدن است، در صورتی که در نگهداری از آن دقت نکنید، سریع خشک می شود و دیگر نمی توانید آن را پر کنید. در این شرایط تنها را چاره تعویض پر هزینه کارتریج جوهر افشان است.

تاکید می کنیم وقتی اولین آثار تمام شدن جوهر کارتریج ها را مشاهده کردید، فرصت را مغتنم بشمارید و سریعا کارتریج را از پرینتر خارج کنید و شارژ کنید.

اگر خودتان می توانید عملیات شارژ را انجام دهید، حتما این کار را در اولین فرصت انجام دهید؛ در غیر این صورت کارتریج را با دقت بسته بندی کنید و به مراکز تعمیراتی تحویل دهید.

آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان

آموزش نحوه بسته بندی کردن کارتریج جوهرافشان

در آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان، آموزش بسته بندی این قطعه هم لحاظ شده است. پس از خارج کردن کارتریج از پرینتر حتما دقت کنید که انگشتان دست تان هد و لایه حساس تماس کارتریج به پرینتر را لمس نکند. کارتریج را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و با کشی نازک پلاستیک را به دور کارتریج محکم کنید. دقت کنید کش روی هد یا قسمت اتصال کارتریج به پرینتر برخورد نکند.

‌ آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان

ابتدا یک کیت شارژ تهیه کنید. این کیت شارژ را با توجه به مدل و برند دستگاه خود و از نمایندگی های معتبر تهیه کنید. داخل جعبه کیت شارژ یک عدد قوطی جوهر وجود دارد که برای شارژ کارتریج استفاده می شود. یک دستکش و یک سرنگ نیز درون کیت وجود دارد. برای شروع مراحل آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان دستکش را دست کنید.

اکنون لیبل پشت کارتریج جوهرافشان دستگاه خود را بردارید. این لیبل حالتی شبیه یک برچسب دارد. اگر دقت کنید در حفره وسط کارتریج معمولا یک سوراخ ریز وجود دارد. جوهر مورد نیاز کارتریج از طریق این قسمت به کارتریج تزریق می شود. به کمک سرنگ مخصوصی که در کیت شارژ وجود دارد، جوهر را به داخل سرنگ بکشید. سپس سر سرنگ پر شده از جوهر را در حفره وسط کارتریج فرو کنید و به آرامی جوهر را تزریق کنید.

به اندازه نیاز و با توجه به توان و ظرفیت دستگاه خود باید جوهر را تزریق کنید. این اطلاعات را می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه خود به دست آورید. سپس لیبل را دوباره سر جای خود بچسبانید. باید کارتریج شارژ شده را هواگیری کنید. اگر کارتریج شما کیت هواگیری ندارد، می توانید کارتریج را به مدت یک ربع تا 20 دقیقه در ظرف آب جوش قرار دهید تا سر هد کارتریج کاملا شست و شو داده شود. آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان در این مرحله به پایان رسید. امیدواریم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

JTNDdmlkZW8lMjBjb250cm9scyUzRSUwQSUyMCUyMCUzQ3NvdXJjZSUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHAlM0ElMkYlMkZ2aWRlby5oYXJkd2FyZWNlbnRlci5pciUyRmJyb3RoZXIlMkYlRDglQjQlRDglQTclRDglQjElREElOTgtJURBJUE5JUQ4JUE3JUQ4JUIxJUQ4JUFBJUQ4JUIxJURCJThDJUQ4JUFDLSVEOCVBQyVEOSU4OCVEOSU4NyVEOCVCMS0lRDglQTclRDklODElRDglQjQlRDglQTclRDklODYubXA0JTIyJTIwdHlwZSUzRCUyMnZpZGVvJTJGbXA0JTIyJTNFJTBBJTIwJTIwWW91ciUyMGJyb3dzZXIlMjBkb2VzJTIwbm90JTIwc3VwcG9ydCUyMEhUTUw1JTIwdmlkZW8uJTBBJTNDJTJGdmlkZW8lM0U=

نکات مهم در شارژ کردن کارتریج جوهرافشان

در بحث آموزش شارژ کارتریج جوهرافشان توجه به این نکاتی که در ادامه می آوریم، لازم و ضروری است.

  • کارتریج جوهرافشان را سریع شارژ کنید، در غیر این صورت کارتریج خشک می شود.
  • هرگز با کارتریجی که جوهرش تمام شده است،پرینت نگیرید، زیرا خشک کار کردن هد کارتریج باعث استحکاک بر روی کاغذ شده و ممکن است کارتریج را بسوزاند.
  • برای تعویض کارتریج نباید دستتان مرطوب یا چرب باشد
  • برای شارژ کارتریج جوهرافشان از جوهر مخصوص و مرغوب استفاده کنید
  • از پرکردن زیاد کارتریج جوهرافشان خوداری کنید، زیرا جوهر اضافی از هد کارتریج نشت می کند و باعث آسیب رسیدن به پرینتر می شود.
  • برای تمیز کردن جوهر خشک شده در هد کارتریج جوهرافشان از دستمال مرطوب استفاده نکنید. توصیه می شود از مایع مخصوص این کار استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به مدت طولانی از پرینتر استفاده نکنید، کارتریج ها را خارج کرده و در پوش آنها را بگذارید و به صورتی که هد آنها پاین باشد در جعبه مخصوص کارتریج نگهداری کنید.
  • هر چند روز یک بار از پرینتر خود استفاده کنید تا کارتریج ها خشک نشود.

نمایندگی تعمیرات برادر

نمایندگی تعمیرات برادر یکی از نمایندگی های معتبر و مجازی است که همه محصولات این کمپانی را حمایت و پشتیبانی می کند. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. امکانات و سرویس های بسیار مفید و کاربردی برای کاربران خود در نظر گرفته است. این امکانات و سرویس ها به گونه ای طراحی و تدارک دیده شده اند که تامین کننده تمام نیاز های کاربران خواهند بود. تمامی سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر باید تماس بگیرید.