اشتراک گذاری

پرینتر های ۴ بعدی

ساخت پرینتر های ۴ بعدی یکی از اخباری بود که توسط دانشمندان در دویست و پنجاه و پنجمین نشست نمایشگاه انجمن آمریکایی شیمی(ACS)   مطرح شد. قابلیت عجیب و خاص این پرینتر های ۴ بعدی ساخت اشیاء پویا می باشد. . منظور از اشیاء پویا، ساختار هایی است که در صورت قرار گرفتن در معرض گرما تغییر شکل می دهند. این تکنولوژی به دلیل کاربری های مفید در صنایع پزشکی، فضایی و … بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فرآیند استفاده شده در این پرینتر ها همان فرآِیند مورد استفاده در پرینتر های ۳ بعدی می باشد و تنها تفاوت آن ها تسریع و ادغام فرآیند ها با یکدیگر است. بهره مندی از این قابلیت به دانشمندان کمک کرده تا بتوانند برای ساخت اجزای جامد و مایع، در یک زمان، استفاده کنند و سیم ‌های هدایت‌ کننده را به ‌طور مستقیم در ساختارهای تغییر شکل‌ دهنده ترکیب نمایند. سازندگان پرینتر های ۴ بعدی بر این باورند که با استفاده از این پرینتر ها امکان تغییر در جهان اطراف وجود دارد.

پرینتر های ۴ بعدی

ترکیب چند تکنیک در پرینتر های ۴ بعدی

با وجود آنکه پرینترهای ۴ بعدی می توانند محصولات سه‌ بعدی‌ تولید کنند که شکل آن ها در طول زمان و پس از قرار گرفتن در معرض گرما، نور، رطوبت یا دیگر محرک ‌های محیطی تغییر پیدا کند اما استفاده از این دستگاه ها همچنان با چالش و مشکلات همراه است. این چالش به دلیل نیاز پرینتر های ۴ بعدی  به پس‌پردازش‌های پیچیده و زمانبر به وجود آمد ؛ پس‌پردازش‌هایی که برنامه ‌ریزی بر روی اجزا تولید شده را امکان ‌پذیر می سازد.

مشکل دیگری که این پرینترها دارند آن است که در نسخه های تجاری‌ شان، تنها  امکان استفاده از یک ماده وجود دارد. دانشمندان در طول سال های اخیر بر آن بوده ‌اند تا مشکلات ذکر شده در سطور فوق را مرتفع سازند. بر همین اساس، پژوهشگران به دنبال ساخت یک پرینتر  همه‌ کاره بودند تا دیگر پرینت‌ های ۴بعدی را به چالش کشیده و تکنولوژی پرینت ۴ بعدی را به کاربست عملی نزدیک‌ تر کند. پرینتر های ۴ بعدی در نهایت توانستند 4 تکنیک مختلف را با یکدیگر ترکیب نمایند. این تکنیک ها عبارت است از آیروسول، جوهر افشان، جوهر مستقیم و مدل ‌سازی رسوب ذوب ‌شده.

دورنمای پرینتر های ۴ بعدی

امید است که در صنایعی چون پزشکی، فضا و … بتوان از تولیدات پرینترهای ۴ بعدی بهره برد. به ویژه آنکه بر پایه دستاوردهای جدیدِ دانشمندان، پرینترهای ۴ بعدی می توانند مواد جامد و الاستیک زیادی از جمله هیدروژل ‌ها، جوهر های هدایت ‌کننده بر پایه نقره، کریستال مایع الاستومر و پلیمرهای حافظه شکلی یا SMPها را مورد استفاده قرار دهند. SMPها متداول‌ ترین ماده‌ی مورد استفاده در پرینتر ‌های ۴بعدی هستند.

استفاده از این ماده سبب شد تا پرینتر بتواند برنامه ریزی شده و یک شکل را در خود ذخیره و به هنگام گرم شدن به آن شکل تبدیل شود. با این تکنولوژی جدید، پژوهشگران می‌ توانند SMP هایی با کیفیت بالاتر تولید کنند که قابلیت تغییر شکل‌ های پیچیده ‌تری را نسبت به گذشته داشته باشند و از این طریق، راه را برای افزایش قابلیت های بیشتر به پرینتر های ۴ بعدی باز کند.

تعمیرات دستگاه کپی برادر

واحد تعمیرات دستگاه کپی برادر ارائه ‌دهندۀ تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، سرویس و ترمیم دستگاه های کپی به دو شیوه هستند این شیوه ها عبارت است از تعمیرات کپی در محل و مراجعه ی حضوری به نمایندگی رسمی برادر می باشد. این خدمات در راستای رفاه بیشتر کاربران ارائه می شود. تعویض قطعات فرسوده ی انواع پرینتر و دستگاه کپی برادر از دیگر خدماتی است که در این مجموعه ارائه می شود.

لازم به ذکر است که تنها جای گذاری قطعه ی معیوب با یک نمونه ی اصلی امکان حفظ کیفیت و کارایی دستگاه را فراهم می کند. تمامی دستگاه ها در واحد تعمیرات کپی برادر برای مشتریان تست شده و سپس تحویل داده می شوند. کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی برادر و واحد تعمیرات برادر تحت نظر مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود.

برای بهره مندی از سایر اخبار و مقالات مرتبط با تعمیرات دستگاه کپی می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

اخبار
مقالات
محصولات
سوالات متداول