اشتراک گذاری

تعمیر بلید دستگاه کپی

هر دستگاه فتوکپی از قطعات مختلفی تشکیل می شود. معمولا کاربران عادی با بسیاری از قطعات داخلی چاپگرها آشنا نمی باشند. از این رو ممکن است زمانی که تعمیرکار خبر خرابی قطعه ی خاصی را عنوان می کند، کمی گیج شوند. بلید دستگاه کپی نیز یکی از قطعاتی می باشد که برای کاربر ناشناس است.

در مقاله ی پیش رو قصد داریم شما را از خصوصیات ساختاری بلید دستگاه فتوکپی برادر و جنبه های تعمیراتی آن مطلع سازیم. اگر از دارندگان ماشین های فتوکپی هستید مرکز سخت افزار ایران نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی شما را به خواندن ادامه ی این مطلب دعوت می کند.

تعمیر بلید دستگاه کپی

علت اصلی از کار افتادگی بلید دستگاه کپی

همان طور که گفته شد، ساختار سازنده ی بلید دستگاه کپی برادر یک پلاستیک ظریف است. درنتیجه کاملا عادی است که پس از مدتی استفاده از چاپگر، استهلاک باعث خرابی و ناکارآمدی بلید ماشین فتوکپی برادر شود. اگر به ظرفیت ماهیانه ی چاپگر دقت داشته باشید، درصد خرابی بلید کاهش خواهد یافت. اما به طور کلی از کار افتادگی یک پلاستیک ظریف موضوع غیر قابل انکاری است که دیر یا زود اتفاق می افتد. دفرمه شدن، شکستگی و یا حتی خراشیدگی بلید مساوی است با افت کیفیت چاپ اسناد و خرابی دستگاه فتوکپی.

سرویس بلید دستگاه فتوکپی برادر

دستگاه فتوکپی با سرویس دهی استاندارد و اصولی، قدرت اولیه ی خود را به دست می آورد. اما این سرویس دهی باید دقیقا متناسب با ساختار تشکیل دهنده ی هر یک از اجزای چاپگر باشد. سرویس بلید دستگاه کپی برادر و یا سایر برندهای موجود در بازار با خالی کردن مخزن مرتبط از تونرهای اضافی گره می خورد. 

از طرفی باید نسبت به زدودن گرد و غبار موجود بر سطح بلید اقدام کنید. این کار را با دستمال بدون پرزی انجام دهید. فراموش نکنید که نباید از محلول های شوینده برای تمیز کردن بلید ماشین فتوکپی برادر استفاده کرد. جهت کسب راهنمایی های بیشتر در این خصوص با کارشناسان نمایندگی دستگاه کپی برادر مشورت نمایید.

هزینه ی تعمیر بلید دستگاه کپی

هزینه ی تعمیر یا بازگردانی وضعیت اولیه ی بلید دستگاه کپی برادر به میزان خرابی آن وابسته است. گاهی اوقات تعویض بلید برای استفاده ی دوباره از چاپگر ضرورت می یابد. دقت داشته باشید که بهتر است سیم شارژر نیز در این شرایط تعویض شود. به هر حال تعمیر و یا تعویض بلید با بیرون کشیدن سیم شارژر و درام شکل می گیرد. درنتیجه دقت و مهارت بالا دو عنصر مهم در تعمیر و یا تعویض بلید است. با حضور در نمایندگی فتوکپی برادر می توانید مطمئن باشید بالاترین سطح از خدمات تخصصی را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که کلیه ی سرویس های این مجموعه دارای گارانتی می باشند.

جایگاه بلید در دستگاه فتوکپی

برای اینکه بتوانید خرابی بلید دستگاه کپی برادر را درک کنید، باید ابتدا از جایگاه بلید و وظیفه ی آن اطلاع بیابید. این بخش از جنس لاستیک شفافی ساخته می‌شود. لاستیک تشکیل دهنده ی بلید در واقع وظیفه ی تمیز کردن تونر اضافه ی موجود در سطح درام را برعهده دارد. پروسه ی تمیزکاری درام چاپگر موضوع مهمی است که وضعیت درام را برای ادامه ی فعالیت و چاپ سند بعدی آماده می کند. بلید دستگاه فتوکپی برادر موجب ارسال مقدار مشخصی از تونر به سمت مگنت خواهد شد و بدین ترتیب کیفیت کلی چاپ اسناد کنترل می شود.