اشتراک گذاری

آشنایی با انواع دستگاه فتوکپی

ابداع دستگاه فتوکپی تحولی بزرگ در عرصه چاپ به شمار می رود. این دستگاه روز به روز پیشرفت کرد و بر قابلیت های آن افزوده شد؛ تا جایی که امروزه این دستگاه بخش عمده ای از فعالیت های شرکت های بزرگ و دفاتر فنی را انجام می دهد. دستگاه های کپی در مدل ها و اندازه های متنوعی تولید شده اند و هریک، کاربری ویژه ای دارند. بسیاری از کاربران برای انتخاب و خرید دستگاه فتوکپی که مطابق با کاربری و نیازشان باشد دچار مشکلاتی می شوند. آنها با ویژگی های فنی و تخصصی این مدل های آشنا نبوده و از این رو ممکن است خریدی اشتباه داشته باشند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و افزایش اطلاعات شما همراهان گرامی، مطلب امروز را به معرفی انواع دستگاه فتوکپی اختصاص داده ایم. برای آشنایی با هریک از مدل های این محصول، ما را همراهی کنید.

آشنایی با انواع دستگاه فتوکپی

کمپانی برادر یکی از تولید کنندگان بزرگ و با سابقه ماشین های اداری به شمار می رود. این شرکت در طول سالیان اخیر اقدام به تولید و عرضه انواع متنوعی از دستگاه های کپی نموده است که به دلیل برخورداری از کیفیت بالا، مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. از جمله اصلی ترین مدل های دستگاه فتوکپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با انواع دستگاه فتوکپی

دستگاه کپی رو میزی

آنچنان که از نامش پیداست، دستگاه فتوکپی رومیزی یک محصول کوچک و سبک است که در دو مدل ساده و چند کاره تولید می شود. این مدل از انواع دستگاه فتوکپی ، روی میز قرار گرفته و معمولا اندازه ی A4 را پشتیبانی می کند. وزن این مدل پایین بوده و جابجایی آن راحت می باشد.

دستگاه کپی سیاه و سفید

یکی دیگر از انواع دستگاه فتوکپی ، مدل سیاه و سفید است. این مدل فقط با یک رنگ کار می کند و در میان کارشناسان تعمیرات کپی به دستگاه کپی مونو نیز معروف می باشد.

دستگاه کپی جوهر افشان

دیگر مدل از انواع دستگاه فتوکپی برادر، نوع جوهر افشان می باشد. دستگاه کپی جوهر افشان از نظر کیفیت چاپ کمی ضعیف تر بوده و برای افرادی که نیاز به کیفیت بالای چاپ دارند مناسب نخواهد بود. در واقع مدل جوهر افشان بیشتر برای مصارف خانگی و یا دفاتر کوچک مناسب می باشد.

دستگاه کپی دیجیتال

دستگاه فتوکپی دیجیتال، یکی از کاربردی ترین انواع کپی است که علاوه بر کپی، به قابلیت های فکس، اسکن و چاپ کامپیوتری هم مجهز شده است.

دستگاه کپی لیزری

یکی دیگر از انواع دستگاه فتوکپی ، نوع لیزری این دستگاه است. این محصول به دلیل تکنولوژی داخلی پیشرفته و عملکرد بالا، به عنوان گران ترین نوع دستگاه فتوکپی در نظر گرفته می شود. با توجه به نوع عملکرد می توان گفت که دستگاه کپی لیزری حتی با وجود گران قیمت بودن، در درازمدت بسیار به صرفه تر خواهد بود. عمر کارتریج در این نوع طولانی بوده و دیرتر نیاز به شارژ و یا تعویض خواهد داشت. سرعت چاپ دستگاه فتوکپی لیزری نیز بالا بوده و کیفیت آن با سایر مدل ها قابل مقایسه نیست.

دستگاه کپی چند کاره

دستگاه کپی چند کاره برادر به دلیل مقرون به صرفه بودن و برخورداری از قابلیت های متعدد، یکی از پر طرفدار ترین انواع دستگاه فتوکپی به شمار می رود. این مدل علاوه بر عملیات معمول و پایه، توانایی ھمراھی با دستگاه ھای دیگر (نظیر لپ تاپ، تبلت، سیستم ھای مختلف ایمیل، و … ) را دارد. در واقع کاربران با خرید یکی از این محصولات، می توانند نیاز کل دفتر کاری به ھر نوع عملیات کپی و چاپ را برطرف کنند.

دستگاه کپی رنگی

دستگاه کپی رنگی بر خلاف نوع سیاه و سفید، توانایی چاپ رنگی را نیز دارا می باشد. این مدل ها به ویژه برای کاربران حرفه ای تر دستگاه های فتوکپی کاربرد دارند.

دستگاه کپی تحت شبکه

دستگاه فتوکپی تحت شبکه این امکان را برای کاربران فراهم می کند که دستگاه را در شبکه مورد نظرشان به اشتراک بگذارند. این محصول برای ادارات بسیار مناسب است و شرایطی را فراهم می کند که ھر کارمند به صورت مستقل توانایی کپی گرفتن از مدارک مورد نیازش را داشته باشد. مدل های چند کاره این دستگاه برای ارسال فکس از طریق کامپیوتر شخصی نیز کاربرد دارند.

دستگاه کپی آنالوگ

کپی آنالوگ یکی از انواع دستگاه فتوکپی است که به صورت مکانیکی کار می کند. محصولات قدیمی شرکت برادر از این نوع بودند و امروزه این نوع دستگاه تولید نمی گردد.

نمایندگی تعمیرات فتوکپی

نمایندگی تعمیرات فتوکپی یکی از تخصصی ترین مراکز خدماتی در حوزه ماشین های اداری به شمار می رود. تکنسین هایی در این مرکز فعالیت می کنند که دانش بالایی در خصوص تعمیرات دستگاه کپی داشته و دوره های آموزشی تخصصی را در این زمینه گذرانده اند. مدیریت نمایندگی برادر برای ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر، واحدهای تعمیرات را به جدیدترین ابزارآلات روز دنیا مجهز کرده است. به این ترتیب شما کاربران محترم می توانید تعمیرات فتوکپی برادر را در این مرکز پیگیری کرده و از رفع مشکل به صورت تخصصی اطمینان حاصل نمایید. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات فتوکپی، بررسی و ترمیم انواع مدل های فتوکی برادر را در تخصصی ترین سطح انجام می دهند.