اشتراک گذاری

تعمیر کاغذکش دستگاه کپی

تعمیر کاغذ کش دستگاه کپی برادر ، جزء اقدامات تخصصی است که در نمایندگی این شرکت انجام می شود. کاغذ کش یکی از قطعات مهم و کاربردی دستگاه کپی است که در امر ورود و خروج برگه دخالت دارد. اگر هریک از بخش های این قطعه دچار مشکل شود، ورود کاغذ به دستگاه و خروج آن از کپی یا پرینتر با اختلالات جدی مواجه خواهد شد. به همین دلیل لازم است که بررسی و ترمیم این قطعه به صورت کامل و توسط متخصصین تعمیرات دستگاه کپی انجام شود.

نمایندگی برادر با بهره گیری از دانش و تجربه بالای تعمیرکاران زبده خود و نیز با استفاده از جدید ترین ابزار آلات روز دنیا، امکانی را فراهم کرده که بررسی و تعمیر کلیه بخش های کاغذکش دستگاه کپی برادر به شکلی حرفه ای انجام گردد. در ادامه این مطلب، شما کاربران عزیز را با انواع کاغذ کش دستگاه کپی برادر و روش های تعمیر این قطعه آشنا می کنیم؛ از شما دعوت می کنیم که تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

تعمیر کاغذ کش دستگاه کپی برادر

عملکرد کاغذ کش

دستگاه کپی از بخش های مکانیکی و الکتریکی مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش های مکانیکی این دستگاه که مسئول ورود و خروج برگه است، کاغذ کش نام دارد. کاغذ کش دستگاه کپی برادر بسته به نوع عملکردش از سه قسمت ورودی، داخلی و خارجی تشکیل شده است. کاغذ کش ورودی که در میان تعمیرکاران با نام پیکاپ رولر نیز شناخته می شود، وظیفه دارد که کاغذ را به داخل دستگاه بکشد تا برای فرایند چاپ آماده شود. بخش میانی یا داخلی، برگه را به سمت فیوزینگ هدایت کرده و برای عملیات تونر ریزی آماده می کند.

در نهایت، کاغذ کش خارجی وارد عمل شده و برگه را به بیرون از دستگاه هدایت می کند. بدیهی است که خرابی هریک از بخش های ذکر شده، عملکرد آن قسمت را مختل کرده و کاربران را دچار مشکلاتی می نماید. اماجای نگرانی نیست؛ کاغذکش دستگاه کپی جزء قطعاتی است که به راحتی قابل تعمیر بوده و در صورت لزوم نیز می توان آن را تعویض نمود. همکاران ما در تعمیرات برادر، تجربه بالایی در این زمینه داشته و می توانند هریک از بخش های کاغذکش دستگاه کپی برادر  را به بهترین شکل ترمیم نمایند. توصیه می کنیم برای تعمیر مطمئن و بی نقص این قطعه، به نمایندگی این شرکت مراجعه کرده و ضمن دریافت خدماتی تخصصی و حرفه ای، شاهد برطرف شدن مشکلات دستگاه کپی خود در اسرع وقت باشید.

تعویض کاغذ کش دستگاه فتوکپی برادر

علائم خرابی کاغذکش دستگاه کپی

گاهی کاغذ به دستگاه فتوکپی وارد نشده و گیر می کند و یا اینکه علی رغم پایان یافتن عملیات چاپ، برگه بیرون نمی آید. این اتفاقات مهم ترین نشانه های خرابی کاغذکش هستند. همچنین وقتی برگه در ورودی کاغذ کش (ADF)  گیر کرده و وارد دستگاه نمی شود، بهترین کار، باید به فکر تعمیر کاغذکش فتوکپی برادر و دیگر برندها باشید. گیر کردن کاغذ در خروجی این قطعه هم مشکلی است که کاربران بعضا با آن مواجه شده و موجب مختل شدن کارشان می گردد.

گیر کردن کاغذ در فیدر مرحله ۱ ADF، دیگر موردی است که برای رفع آن باید کاغذ کش را بررسی و ترمیم کرد. پیکاپ رولر، بخش دیگری تحت عنوان بلت کاغذ کش هم دارد که گاهی برگه در زیر آن گیر می کند. ایجاد صدای ناهنجار در هنگام کشیدن کاغذ، چروک و کرکره ای شدن برگه در ADF، سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش و باز شدن درب ADF هم علائم دیگر آسیب دیدگی کاغذکش دستگاه کپی هستند.

مشکلات رایج کاغذ کش دستگاه کپی

شکستن کاغذ کش دستگاه کپی برادر در اثر ضربه و سایر عوامل را می توان به عنوان مهم ترین مشکل این قطعه به شمار آورد. ممکن است هریک از بخش های کاغذ کش فرسوده شده باشد و یا در اثر ضربه بشکند. در این صورت کاغذ کش نمی تواند کاغذ را به داخل دستگاه بکشد و یا آن را به سمت بیرون هدایت کند. وقتی این اتفاق می افتد، کاربران مشاهده می کنند که برگه وارد دستگاه نشده و یا در آن گیر می کند. همچنین گاهی ممکن است هریک از بخش های کاغذ کش گیر کند و یا به دلیل وجود یک شکستگی جزئی، درست عمل نکند.

تعمیر یا تعویض کاغذ کش در این شرایط می تواند عملکرد این قطعه را بهبود بخشیده و مشکل موجود را برطرف نماید. البته باید بدانید که در صورت استفاده از کاغذکش غیر اورجینال در دستگاه کپی برادر، ممکن است این قطعه درست عمل نکرده و حتی موجب بروز مشکل در سایر بخش های دستگاه گردد. نمانیدگی brother یکی از مراکزی است که خود را موظف به استفاده از قطعات اصل و با کیفیت در فرایند تعمیر یا تعویض کاغذ کش دستگاه کپی برادر می داند.

تعویض کاغذ کش دستگاه کپی برادر

تقریبا در بیشتر موارد، امکان تعمیر کاغذکش کپی برادر و دیگر برندها وجود دارد. با این حال گاهی کاغذکش یا بخش های مختلف آن می شکنند یا به هر دلیل دیگری امکان تعمیر آنها وجود ندارد. در این صورت، راهی جز تعویض کاغذکش دستگاه کپی وجود ندارد. دقت کنید که کاغذکش هم مثل سایر قطعات دستگاه کپی باید اصل باشد. در غیر این صورت کیفیت لازم را ارائه نداده و دستگاه را با مشکلات بیشتری درگیر می کند.

تعویض کاغذ کش دستگاه کپی برادر

انواع کاغذ کش

به طور کلی می توان گفت که کاغذ کش دستگاه کپی برادر در دو نوع دستی و کاستی تولید و در این دستگاه تعبیه شده است. وقتی دستگاه روشن شده و فرایند کپی شروع می شود، رول  پیکاپ یا کاغذ کش خارجی، برگه را به داخل دستگاه می کشد. در مرحله بعد، کاغذ کش داخلی یا میانی، برگه را به سمت فیوزینگ هدایت کرده و پس از تونرریزی، به سمت بیرون دستگاه انتقال می دهد. در مرحله آخر، کاغذ چاپ شده توسط کاغذ کش خروجی به بیرون از دستگاه کپی منتقل می گردد. بدیهی است که خرابی هریک از این بخش ها می تواند منجر به بروز مشکل در حرکت کاغذ شده و به دنبال آن عملکرد کلی دستگاه را با مشکل مواجه نماید. برای رفع مشکلات این قطعه باید این قطعه را به دقت مورد بررسی قرار داده و سپس آن را بر حسب نیاز، تعمیر یا تعویض نمود.

نمایندگی برادر

نمایندگی برادر، انواع خدمات مربوط به فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت را به کاربران محترم ارائه می دهد. موفقیت این مرکز در کسب رضایت کاربران، به واسطه تلاش مثال زدنی کارکنانش به دست آمده است. همکاران ما در این نمایندگی تلاش می کنند با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما را فراهم سازند. فروش جدیدترین مدل های پرینتر، دستگاه کپی، فکس، تجهیزات جانبی و… برادر به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی محصولات و نیز خدمات پس از فروش، به عنوان اصلی ترین فعالیت های نمایندگی برادر به شمار می روند.

همچنین این مرکز اقدامات تخصصی در زمینه رفع مشکلات محصولات برادر را در واحدهایی مجزا انجام می دهد. این واحدها، به سبب برخورداری از ابزار و دستگاه های پیشرفته و نیز به خدمت گرفتن متخصصین زبده، خدمات بسیار با کیفیتی را در زمینه تعمیرات فتوکپی برادر به کاربران ارائه می نمایند. هریک از انواع محصولات تولید شده در کمپانی بزرگ برادر، در واحدهای تعمیرات برادر قابل بررسی و تعمیر می باشند.